.Saker hon gör~

När jag kommer med nappflaskan tystnar hungergråten & hon sträcker sig efter den, drar ner den till sig med sina småfingerhänder.

Om jag smakar av en gång extra innan, så låter hon mig veta genom ett missnöjt grymtande ; Ge Mig!

Medan hon äter håller hon tvåhandsgrepp om flaskan i helt rätt vinkel och kan nästan hålla själv så stark hon är, när hon är nöjd puttar hon bort den.

I veckan gick vi som ingenting över från 120 till 150 ml, men inatt vaknades det kvart över tre i urhunger & hon mer eller mindre halsade 180 ml på få minuter.

Så nu är vi uppe i det då helt plötsligt. Nästan.  Hon lämnar lite. Mer än 150 och mindre än 180ml vill hon ha. 

När jag igår lämnade köket där hon satt i sin babysitter,för ett snabbt ärende i hallen, fick jag ett glädjetjut när jag kom tillbaka 30 sekunder senare och hela hennes ansikte lyste upp.

Kärlek ~ 

En sen eftermiddag kom hennes pappa hem efter jobbet, och hon säger tydligt: heeeeeeeeej!
En ren händelse och inte en medveten handling,javisst. Men ganska häftigt ändå av en 3 månaders att tajma in den ljudelsen i exakt rätt tid~

 

När hon gör något som försvårar för hennes lilla mamma, som att vrida sig likt en mask på en krok när man byter blöja, och jag försöker med min strängaste snällröst eller min snällaste strängröst att be det lilla busfröet att ligga still, då munpruttas hon ut en hel arsenal av bubblor och smäller av ett snett leénde, och jag kan nästan svära på att hon Vet att hon busas.

Och det där med att hon suger på tummen… Det kan sägas hundragångerhundra gånger om, 
att det är det Sötaste jag sett…

En liten minitumme i hennes lilla mun, och resterande fingrar som ömsomt trummar ömsomt vilar på hennes näsrygg, och de långa ögonfransarna som klipper trött i en sen kvälls mellanmörker…

Min Minya ~

4 kommentarer

  1. MoM said,

    april 17, 2012 den 9:47 f m

    Hon kommer nog att bli ett litet busfrö o charma alla ! Då har hon skippat nappen helt nu då o tar tummen istället ?

    • iAiAm said,

      april 17, 2012 den 9:54 f m

      Ja, det tror jag med! Hon kommer komma undan med det mesta också med den där blicken haha…

      ja, hon har inte haft napp sen vi var uppe hos dig nästan… Hon vill inte ha… Blir bara sur att det inte kommer mat. Tummen tröstar så bra så tycker hon, och hon suger på tummen så fort hon blir trött <3

  2. MoM said,

    april 17, 2012 den 9:47 f m

    Förresten hon är ju redan det ! Busfrö o charmar !


Dina tankar ~

