Man kanske inte ska…

…skriva om bantningsförsök och sånt…

Ifall det går åt helvete menar jag.

Men det gör det ju inte, jag ”bantar” ju inte för det första. Utan har bara börjat röra på mig igen, så där mycket som jag gjorde innan graviditeten.

Och börjat äta nyttigare.

Loka istället för Cola.

Keso,Ägg och Avokado istället för vitt bröd med ost.

En näve valnötter & gojibär till mellanmål när suget sätter in, istället för en KitKat.

Och Sallad istället för pizza. Med vinäger istället för dressing.

Och så har jag infört Lördagsgodis.

Jag är ju sockerberoende, och belönar mig själv med socker till vilken ursäkt som helst.
Eller tröstar.

Typ:

Nu har jag städat hela lägenheten, jag kan gott få unna mig en chokladbit framför en film.

Eller:
Sambon drar iväg till polarna, och jag får sitta hemma. Då ska jag banne mig göra lite mys med en skål full av godis.

Måste bryta detta. Och Lördagsgodis känns som en bra början… Början på slutandet. Det kommer bli mindre rent automatiskt då jag inte får äta i veckorna, plus mindre per gång då jag inte är en ”moffare”.
Jag är sådan som kan ha godis i skåp i två veckor, gå och småäta då och då. Så…Om jag Bara får äta på Lördagar. Och Bara köper en liten mängd som räcker just över en kväll, som jag Ändå inte kommer äta upp. Så blir det markant mindre.

Och jag är faktiskt knappt sugen längre.

 Jag tror det beror på keson. Jag har fått Lära mig att tycka om det.
Nötter och bär är dock inte alls svårt att älska.

Nej,man kanske inte borde skriva ner sånt här. Just ifall att man failar.

Fast det gör jag ju inte. Failar alltså.

Jag går ner i vikt ganska lätt, jag är alltför jävla envis och stolt för att faila om jag gått ut med det offentligt (det var så jag slutade röka,  det är tyvärr även så jag stannat i dåliga förhållanden längre än nyttigt) och jag bara Ska tillbaka till plattsnyggmagen. Och bättre… ~

Jag tog kort på mig själv i spegeln igår, för att se hur magen ser ut idag och kunna jämföra sen.. Det var alls inte lika kul som när jag dokumenterade när den växte-med lilla M inuti magen~Men Sen blir det kul när den minskar… Blir många ”plankan” i fortsättningen. Och bära på bebis (snygga armar) plus långpromenixar med hunden.

Yepp.

 Ha en fin dag hörrni! ~

3 kommentarer

  1. MoM said,

    april 18, 2012 den 10:53 f m

    Å jag önskar jag hade lite av din karaktär…får väl trösta mig med att det hade jag förr !

    • iAiAm said,

      april 18, 2012 den 11:22 f m

      LCHF kan ni ju äta? Då får ni ju både moffa i kött/fisk o feta såser, med goda sallader till?

      Ni får bara skippa potatis,ris o bröd? (Det går dock att laga eget lchf-vänligt bröd )

  2. spiderchick said,

    april 19, 2012 den 7:11 f m

    tack för presentationen, jaaaa det klart jag känner igen ditt namn, jag har ju kikat in här ngt gr :-) Uppskattar jättemycket att du tar dig tid att kommentera lite då och då :-) kram!


Dina tankar ~

