.Jag drömmer~

Natten till igår drömde jag att jag & Minyans gudmor Jenny shoppade loss i giftshopen på Dragon Gate. 
Istället för rabattkuponger, som man i verkligheten får när man äter buffe´där, så låg det pengar på disken som man fick ta och shoppa för (Bra affärside´?)

Man fick välja mellan en 50lapp, en 900-ing (?) och en 9tusenlapp (???)… Jag är alltför uppfostrad för att vara girig, till och med när jag drömmer, så jag valde snällt 50lappen. Och sedan Ansträngde jag mig verkligen att hitta saker som kostade Mer än en 50lapp, så jag skulle behöva lägga till lite själv. Jag ville vara snäll och tyckte de skulle tjäna lite på det. Eller nåt?

Jag valde i allafall någon slags rislampa, som snarare var i tjockt vävtyg. Och sedan började jag plocka på mig flera stycken skitdåliga alienfilmer från 80talet som Babypapan skulle få i födelsedagspresent. (Han fyllde nämligen nyss.)

Medan jag gjorde det så började Jenny prata med några superfjolliga killar. Babypapan informerade sedan mig att hon stuckit iväg med dem till Barcelona, som låg i yttre rymden.

Tydligen var det ingen big deal alls att hon spontanåkteiväg med en rymdfärja. Sådana hade alla hemma, lika vanligt som bilar. Det som störde mig var snarare att hon inte Sa något innan hon stack.  

Sen från ingenstans så  jobbade jag i ett stall,där Samuel L Jackson var stallchef och han stod och skrek hit och dit såsom han gör på film. Till slut tröttnade jag på hponom och sa: Ta hand om hästarna själv då, GUBBJÄVEL!

Inatt hade jag det lite lugnare. Jag var på besök hemma hos Spiderchick, hennes man och lille son. Det roliga var att jag aldrig såg ansiktet på vare sig hennes kille eller son. De var alltid halvt bortvända, precis som på hennes bilder i bloggen på dem. 

(Jag tror jag måste sluta läsa bloggar ett tag. I allafall sent på kvällen.)

Supertrevlig var hon i allafall, hon bodde i radhus och vi kollade i hennes förråd, det var något jag skulle köpa av henne tror jag. Minns inte. Men de bjöd på gofika i allafall. Och så lekte vi med byggklossar en stund, eller de gjorde. Jag satt mest bredvid lite.  

 Ja, sån är jag. Vem behöver knark när man har en hjärna full av knas liksom?

3 kommentarer

  1. spiderchick said,

    april 20, 2012 den 11:02 f m

    haha lät som en rätt hemtrevlig dröm :-)

  2. MoM said,

    april 20, 2012 den 3:05 e m

    Hur f-n kan du drömma så mycket o komma ihåg !!!

    • iAiAm said,

      april 20, 2012 den 9:29 e m

      Mamma: Jag vet inte…Min hjärna är knasig.


Dina tankar ~

